Карти, боти й пошук людей – як журналісти й урядові структури використовують відкриті дані під час воєнного стану

Яна Шекеряк

Опубліковано: 23-05-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

З початком введення воєнного стану припинилося функціонування багатьох реєстрів. Чи означає це, що журналістика даних втратила актуальність? Ні, адже держані реєстри й портали з відкритими даними не є єдиними джерелами для медійників. Окрім того, за останні місяці з'явилися нові формати взаємодії між даними й аудиторією в Україні.

Серйозні новини для несерйозної стрічки: як медіа асимілюються в додатку для розваг

Яна Сич

Опубліковано: 18-02-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Можливо, зовсім скоро світ прийме термін “ТікТок-журналістика”. Адже все до того наближається...

Метаверс: епоха нового інтернету та місце журналістики в ньому

Марія Ковба

Опубліковано: 09-02-2022

Розділи: Нові технології медіа.

1

28 жовтня 2021 року ми вперше почули про метаверс з вуст засновника однієї із найбільш впливових технологічних компаній світу Марка Цукерберга. Тоді відомий бізнесмен повідомив, що перейменовує компанію Facebook у Meta. Однак ця подія ознаменувала не так зміну назви, як визначила план розвитку інтернету на наступні десятиліття, а саме створення нового віртуального світу — метаверс.

Чому журналісти використовують даркнет і чи справді ця мережа така “темна”?

Яна Шекеряк

Опубліковано: 05-02-2022

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа, Свобода і цензура.

0

Інтернет для журналістів тепер став і платформою для поширення контенту, і джерелом інформації, і засобом спілкування. Та попри щоденне використання мережі, ми ще не до кінця зрозуміли усі нюанси її роботи, не кажучи вже про даркнет. Згадки про нього зазвичай зустрічаються поряд із повідомленнями про злив даних, торгівлю зброєю та інші нелегальні оборудки. Та чи справді ця мережа була створена для полегшення життя злочинцям і  що там роблять журналісти? Будемо розбиратися.

Подкасти, платна підписка та автоматизація – поговоримо про медіатренди

Яна Шекеряк

Опубліковано: 03-02-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Пандемія, інформаційні війни, жорсткіші обмеження у соціальних мережах та популярність аудіо – усе це впливає на журналістику. Глянемо що за тренди у медіа можна виділити за минулий 2021-й рік і припустимо, які розвиватимуться у наступні роки

Гейміфікація у ЗМІ: розважатися із користю

Оксана Хохонь

Опубліковано: 02-02-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Нашу жагу до потіх, вже давно використовують у багатьох буденних справах. Купив каву - тримай фішку, назбирав фішки - обміняй на каву. Зіграв гру в додатку - тримай знижку на бургер. Купив косметику на енну суму - отримав кешбек бонусами. Таким чином, ніби граючи, нас заохочують до покупок.

Таке явище має назву - «гейміфікація», що означає використання ігрових прийомів, у неігровому контексті. Тобто, за допомогою розваг всіляко намагаються привабити та затримати аудиторію. Така практика використовується не лише в маркетингу, а й в освіті, соціальних мережах, при створенні реклами та навіть в медіа. Саме про них і поговоримо.

Журналістика даних і політика: як відкриті дані підтримують розвиток демократії та формують громадянське суспільство

Яна Шекеряк

Опубліковано: 14-01-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Майже всі наші дії  зберігаються у формі даних. І мова не лише про вподобайки й поширення посту у соціальних мережах, закупи в онлайн-магазинах та пошук фільмів на вечір. Тут і реєстрація народження чи смерті, акти шлюбу та розлучень, бюджетні закупівлі і податкові збори. Ці дані зберігають у собі тенденції, взаємозв’язки між певними явищами чи рішеннями, одним словом, у них містяться історії. Історії, які не лише зацікавлюють аудиторію, а й формують громадянське суспільство і стають інструментом контролю за політиками. Історії, які розповідає журналістика даних.

Не розваги, а динамічний сторітелінг. Як світові медіа VR-технології впроваджували

Вікторія Горайчук

Опубліковано: 12-01-2022

Розділи: Нові технології медіа.

0

Не так давно, а подекуди й досі, VR-технології вважали інструментом виключно розважальної індустрії. Та нині вони поширюються на найрізноманітніші сфери: медицина, освіта, соціальні проєкти. Не оминула ця технологія і журналістику. Розглянемо впровадження технологій віртуальної реальності на прикладі проєктів New York Times та Associated Press, а також поглянемо на українській досвід.

Нелінійний наратив у медіакультурі або Що спільного у журналістики з відеоіграми

Павло Александров

Опубліковано: 05-11-2021

Розділи: Нові технології медіа.

0

Ромео і Джульєтта уникнули смерті, Есмеральда покохала Квазімодо, а Лукаш і Мавка стали щасливою лісовою сім’єю. Усе можливо, якщо дія відбувається у форматі нелінійної (багатоваріантної) оповіді, де ключові сюжетні повороти і фінальна розв’язка залежать від вибору читача. Ідея варіативності оповіді, що надає можливість користувачеві впливати на перебіг сюжету і отримувати різні фінали історії, існувала з найдавніших часів, проте лише сучасні технології ЗМК перетворили її із поодиноких мистецьких експериментів на мейнстрімове явище сторітеллінгу (англ. storytelling, «розповідь історій»).

Історії біля вогнища: чому нас так приваблюють подкасти і до чого тут ватра

Ольга Гах

Опубліковано: 17-01-2021

Розділи: Нові технології медіа.

0

Еволюційно склалось так, що людство завжди полюбляло слухати історії. Особливо біля вогнища. Як же подкасти замінили нам розповіді біля ватри? За останні 20 років подкасти з маловідомого формату переросли в один із найпопулярніших медійних майданчиків. Дедалі більше медіаресурсів запускають свої подкасти, а журналісти (і не тільки) впевнено відкривають для себе цей простір для транслювання ідей.